Den 21. maj er der premiere på TOMORROWLAND – med undertitlen A WORLD BEYOND – og næppe nogensinde før, har en film med et budget på 190 millioner dollars været holdt så hemmelig, så tæt på premieren. Ingen ved endnu rigtigt, hvad de kan vente. Lad os alligevel løfte en flig af sløret.

Præcis som PIRATES OF THE CARIBBEAN er TOMORROWLAND startet som en forlystelse i Disneyland. I 2011 gav Disney grønt lys til en film med samme titel og samme koncept. Det skulle være hele tre ting på samme tid: FAMILIEVENLIGT og dermed BREDT, SCI FI og ACTIONPRÆGET.

Instruktøren er Brad Bird – der har stået bag succeser og vidt forskellige originale film som MISSION IMPOSSIBLE:GHOST PROTOCOL og animationsfilmen DE UTROLIGE.

I de fire år der er gået, siden filmen startede pre-produktion, har den flere gange undervejs skiftet karakter og fokus.

Vi ved, den indeholder mageløse flotte scener – og en drømmeby i rummet, som ser betagende og fascinerede ud.

Men i et sommer-landskab, hvor man ved, hvordan de fleste film er, inden man har købt billetten, har TOMORROWLAND gjort det til sit store marketing paradoks, at ingen skal vide præcis, hvad der venter dem.

Filmtitler som NÆRKONTAKT AF TREDJE GRAD og TILBAGE TIL FREMTIDEN er nævnt som inspiration.

- Selskaberne og de økonomiske bagmænd kan bedst lide, at de kender samtlige film helt ned i detaljen. Det gør dem trygge. Men det er også lidt kedeligt. Jeg bliver glad, hvis TOMORROWLAND bliver den af
sommerens storfilm, publikum husker, fordi den skilte sig ud og var markant anderledes.

BIOnu - Et landsdækkende samarbejde mellem uafhængige biografer.